úterý 5. dubna 2016

V roli vystavovatele na svatebním veletrhu - Parhotel Plzeň 2016 aneb faux pas klopýtnutí



Hezký večer!

Štěbet ptačích námluv rozléhá se krajinou a rozkvetlé aleje vybízí k procházce. A já si vás dovoluji vytrhnout z konejšivého pohlazení slunečních paprsků, zpět do mrazivého nečasu. Zpět k datu 24. ledna, kdy jsem se účastnila svatebního veletrhu v Parkhotelu Plzeň v roli vystavovatele.

Bráchu jsem povolala k pracovní směně, hlásající ódu na veselí k zasvěcené tezi: „Žili spolu, až dokud je smrt nerozdělila!“ Strádající finanční motivace a menší indispozice, kdy si bratr v zápalu probouzejícího kulturisty pošramotil nohu o činku, podepsalo se na pracovní kázni. A tak nastrojený hostesák s kukučem Rumcajse, za rytmu pokulhávajícího kroku, prodíral se davem se štosem letáků. Z mého podání školení, jak nezasvěcenou duši vtáhnout do děje natáčení svatebních video oznámení, odnesl si strohé: „Dobrý den.“



Do losování o ceny přispěla jsem i já svým dílem a nabídla jsem nakupování se stylistkou. Když za mnou přišel moderátor, abych cenu předala osobně na pódiu, začala jsem tušit faux pas. V hlavě jsem sepisovala hororové scénáře svého pádu v záři reflektorů. Po domluveném signálu vykročila jsem k pódiu.  Kupodivu své štěstěny, která čas od času bere nohy na ramena, nezakopla jsem a nesletěla jsem k divákům jako zlatočervený pytel brambor. Jen krátký rozhovor se protáhl do půlhodinové debaty, kdy jsem se už i vžila se svým hláskem, kňourajícím do mikrofonu. Nebylo se čemu divit, když jim moje šťastná ruka promarnila naději na výhru diamantu. Proto se nehrnuli do nákupní horečky se stylistkou anebo jen napoprvé neslyšeli výzvu…

S tímto vstupem nominující můj výkon z pódia na kulturní vložku dne, zapsala jsem se do paměti všem vystavovatelům. Odpoledne, kdy povolila vlna zvídavců po svatebních trendech, vydala jsem se ve stopách konkurence. Zajisté znáte, alespoň jeden vtip o blondýnkách. Třeba to vyzní jako klišé, ale jakmile jsem se zasvětila blond vlasům, pozoruji u sebe nepochopitelné jevy. Něco na tento způsob nepochopitelného dumání se odehrálo i na svatebním veletrhu v Plzni. Nadýchané šaty, make-up, co vydrží slzičku štěstí, tabule, sčítající orgie pohostinství i pan fotograf, který to celé uchopí do nezapomenutelné chvíle. Zkrátka detaily veselky, povolávající k rozeznění svatebních zvonů. 
Tradici, zaslíbení se jeden druhému po zpečetění: „Ano,“ narušil stánek s označením “DÁMSKÁ JÍZDA.“ Jak výstižné jméno pro přehlídku vibrátorů. Když ke mně přistoupila žena v modrých šatech a zvídavě se zeptala: „Znáte Nu Skin?“ před očima jsem měla frontu, cvalíků na bateriovém pohonu. Pohotově jsem odpověděla: „Vím, o co jde, ale přímo vaši značku neznám.“ „Nejsem přece puritán, co by rozkoš zavrhl k dílu ďábla,“ pomyslela jsem si. Zatímco jsem se bezmyšlenkovitě vydala vstříc vibrátorům, žena v modrém zaujala pozici na nefalšovaném kosmetickém stánku bez špetky hraček pro dospělé…


Zavítaly jste někdy na svatební veletrh? A máte veselou příhodu - faux pas z posledních dnů?


Žádné komentáře:

Okomentovat